If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ама колега какъв ICS аз съм със 156 и оригинален блаупункт
Не видях с каква кола си - ще сменям волана на малкия скоро сигурно, че мънка, че му износен от едната страна и ще разгледам и ще помисля - обещавам (156 2.4 жтд).
Здравейте колеги,вместо да пускам друга тема реших да ползвам тази.
Та проблема ми е следният: Днес смених волана и ЦД-то на алфата понеже доиде без оригиналното ЦД а и волана ми беше обикновен.Смених и лентовия кабел, мулти волан и ЦД и...... ми светна VCD-то.За мен няма логика от това да светне ама това са фактите.
Моля по-разбиращите да дадат някво мнение,колата е АЛФА 156 2004 пълен фейслифт 2.4 жтд 175 к.с
Да допълним темата - за статистика и ново постижение.
Волана с копчетата РАБОТИ!
Преди час съм се качил от при колата.
Пробвал съм увеличаване, намаляване, търсене на станции напред и назад.
3 кабела се пускат към Б буксата на навигацията - черната. Четвъртият от тях отива на маса.
Та по същество :
Първото и най-важно - трябва ви волана пълен комплект! С копчета (само копчетата е невъзможно да се монтират. на 150 коньовата след 2003-та волана се разглобява на 2 парчета а на 136 и 140 коньовата преди 2003-та не), кабели, гривната отзад и по възможност буксата посока ICS-а на колата. Ако ви липсва буксата посока ICS-а, и ако сте като мен без окабеляване за каквато и да е екстра, ще трябва да проявите малко въображение. Трябват ви пинове от вентилатор на компютър за буксата от волана. Трябват ви 4 броя. Аз ползвах двужилен, многожичен проводник от най-тънкия, който намерих в магазинната мрежа.
Направих му броня от 1.5 метра UTP кабел за компютърна мрежа, като му извадих жилата и натъпках този вътре.
От единия край му запоих пиновете, изолирани с термошлаух и ги набутах със зор в буксата.
Трябваше да премеря обаче кой е пин1, пин2, пин3 и пин4.
В eLearn-а е дадена буксата, която е присъединител на пътя към ICS-а. Е, аз естествено я обърнах огледално, и надписах пиновете на хартиено тиксо - кой къде трябва да отиде.
Пин 1 отиде на букса Б на краче 2 (черната на вход от навигацияна, всички необходими пинове са празни!).
Пин 2 отиде на маса - взех я от стойката та релетата за индикация на мигачите за таблото)
Пин 3 отиде на букса Б на краче 18 на черната букса Б на входа от навигацията
Пин 4 отиде на букса Б на краче 16.
Събрах колата, като не очаквах да проработи.
Пуснах радиото и - О ЧУДО!
Малките бутони не съм ги пробвал, щот умрях от студ - нямам гараж - а и се мръкна и ми се разчекна устата да си светя с фенерчето на телефона (бях го захапал).
Та това е!
Мерси на ecotronic, който за пореден път ми вдъхна доверие.
п.п. Колата ми е 166 без навигация и чейнджър... за сега
браво колега но ако имаш схема или снимки ще е супер макар да е стар поста е мн полезен
Да допълним темата - за статистика и ново постижение.
Волана с копчетата РАБОТИ!
Преди час съм се качил от при колата.
Пробвал съм увеличаване, намаляване, търсене на станции напред и назад.
3 кабела се пускат към Б буксата на навигацията - черната. Четвъртият от тях отива на маса.
Та по същество :
Първото и най-важно - трябва ви волана пълен комплект! С копчета (само копчетата е невъзможно да се монтират. на 150 коньовата след 2003-та волана се разглобява на 2 парчета а на 136 и 140 коньовата преди 2003-та не), кабели, гривната отзад и по възможност буксата посока ICS-а на колата. Ако ви липсва буксата посока ICS-а, и ако сте като мен без окабеляване за каквато и да е екстра, ще трябва да проявите малко въображение. Трябват ви пинове от вентилатор на компютър за буксата от волана. Трябват ви 4 броя. Аз ползвах двужилен, многожичен проводник от най-тънкия, който намерих в магазинната мрежа.
Направих му броня от 1.5 метра UTP кабел за компютърна мрежа, като му извадих жилата и натъпках този вътре.
От единия край му запоих пиновете, изолирани с термошлаух и ги набутах със зор в буксата.
Трябваше да премеря обаче кой е пин1, пин2, пин3 и пин4.
В eLearn-а е дадена буксата, която е присъединител на пътя към ICS-а. Е, аз естествено я обърнах огледално, и надписах пиновете на хартиено тиксо - кой къде трябва да отиде.
Пин 1 отиде на букса Б на краче 2 (черната на вход от навигацияна, всички необходими пинове са празни!).
Пин 2 отиде на маса - взех я от стойката та релетата за индикация на мигачите за таблото)
Пин 3 отиде на букса Б на краче 18 на черната букса Б на входа от навигацията
Пин 4 отиде на букса Б на краче 16.
Събрах колата, като не очаквах да проработи.
Пуснах радиото и - О ЧУДО!
Малките бутони не съм ги пробвал, щот умрях от студ - нямам гараж - а и се мръкна и ми се разчекна устата да си светя с фенерчето на телефона (бях го захапал).
Та това е!
Мерси на ecotronic, който за пореден път ми вдъхна доверие.
п.п. Колата ми е 166 без навигация и чейнджър... за сега
Здравейте колеги!
Разгледах темата за мултиволана, но се оказва, че при мен на въпросната черна букса пинове 2,16 са заети от изводи на навигацията, а само пин18 е свободен. На схема 1 са изводите на всички букси, но никъде не е описано управление за волана. Има някакво разминаване в схемите. Да не става въпрос за зелената букса? Някой има ли идея къде се включват изводите от мултиволана?
Здравейте колеги!
Разгледах темата за мултиволана, но се оказва, че при мен на въпросната черна букса пинове 2,16 са заети от изводи на навигацията, а само пин18 е свободен. На схема 1 са изводите на всички букси, но никъде не е описано управление за волана. Има някакво разминаване в схемите. Да не става въпрос за зелената букса? Някой има ли идея къде се включват изводите от мултиволана?
Да, за зелената букса става въпрос. Илчо да си поправи фермана
Отделно има сбъркано означение в дясната картинка. Двете букси на ICS - а, според схемата (лявата картинка) са "A" - черната и "B" - зелената. Това "C" нямам идея откъде са го измислили.
Да допълним темата - за статистика и ново постижение.
Волана с копчетата РАБОТИ!
Преди час съм се качил от при колата.
Пробвал съм увеличаване, намаляване, търсене на станции напред и назад.
3 кабела се пускат към Б буксата на навигацията - черната. Четвъртият от тях отива на маса.
Та по същество :
Първото и най-важно - трябва ви волана пълен комплект! С копчета (само копчетата е невъзможно да се монтират. на 150 коньовата след 2003-та волана се разглобява на 2 парчета а на 136 и 140 коньовата преди 2003-та не), кабели, гривната отзад и по възможност буксата посока ICS-а на колата. Ако ви липсва буксата посока ICS-а, и ако сте като мен без окабеляване за каквато и да е екстра, ще трябва да проявите малко въображение. Трябват ви пинове от вентилатор на компютър за буксата от волана. Трябват ви 4 броя. Аз ползвах двужилен, многожичен проводник от най-тънкия, който намерих в магазинната мрежа.
Направих му броня от 1.5 метра UTP кабел за компютърна мрежа, като му извадих жилата и натъпках този вътре.
От единия край му запоих пиновете, изолирани с термошлаух и ги набутах със зор в буксата.
Трябваше да премеря обаче кой е пин1, пин2, пин3 и пин4.
В eLearn-а е дадена буксата, която е присъединител на пътя към ICS-а. Е, аз естествено я обърнах огледално, и надписах пиновете на хартиено тиксо - кой къде трябва да отиде.
Пин 1 отиде на букса Б на краче 2 (черната на вход от навигацияна, всички необходими пинове са празни!).
Пин 2 отиде на маса - взех я от стойката та релетата за индикация на мигачите за таблото)
Пин 3 отиде на букса Б на краче 18 на черната букса Б на входа от навигацията
Пин 4 отиде на букса Б на краче 16.
Събрах колата, като не очаквах да проработи.
Пуснах радиото и - О ЧУДО!
Малките бутони не съм ги пробвал, щот умрях от студ - нямам гараж - а и се мръкна и ми се разчекна устата да си светя с фенерчето на телефона (бях го захапал).
Та това е!
Мерси на ecotronic, който за пореден път ми вдъхна доверие.
п.п. Колата ми е 166 без навигация и чейнджър... за сега
Да, за зелената букса става въпрос. Илчо да си поправи фермана
Отделно има сбъркано означение в дясната картинка. Двете букси на ICS - а, според схемата (лявата картинка) са "A" - черната и "B" - зелената. Това "C" нямам идея откъде са го измислили.
Благодаря колега! А за клема D195 имаш ли представа как точно са подредени пиновете, защото на самата клема няма никакви означения? Ако нещо се разменят ще има ли някакви повреди?
Да, за зелената букса става въпрос. Илчо да си поправи фермана
Отделно има сбъркано означение в дясната картинка. Двете букси на ICS - а, според схемата (лявата картинка) са "A" - черната и "B" - зелената. Това "C" нямам идея откъде са го измислили.
Здравей колега.
Благодаря за отговорите. Оказва се обаче,че като отворих и зелената букса, пинове 2,16 и18 имат изходящи проводници. Това означава ли, че имам подготовка за мултиволан? За съжаление около волана никъде не открих свободна букса, която да се включи към буксата за волана. Имаш ли някакви по-подробни схеми и цветовата маркировка на проводниците? Опитах да намеря схеми, но не успях.
Цветовете на проводниците трябва да са, както следва:
пин 16 - розов
пин 18 - розов с черна ивица
пин 2 - оранжев с черна ивица
Точно такива излизат от въпросните пинове на зелената букса. Обаче никъде не можах да открия другия край на тези проводници заедно с буксата, която ми трябва.
Точно такива излизат от въпросните пинове на зелената букса. Обаче никъде не можах да открия другия край на тези проводници заедно с буксата, която ми трябва.
Изтеглянето на нови кабели до волана вероятно ще ти отнеме доста по-малко време.
Някой може ли да помогне със схема за разглобяване на бутоните на волана? Едното централно копче липсва, но през дупката бъркам и си натискам, а от другата страна отказа да работи бутона за намаляване на звука.
Attached Files
166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена
Изтеглянето на нови кабели до волана вероятно ще ти отнеме доста по-малко време.
Здравей колега.
Изтеглих нови проводници до зелената букса. Пробвах всички варианти на свързване на проводниците, но управлението не сработи. Единствения ефект, който се получи е, че като махна проводниците на пинове2, 16 и 18 се губи нощния режим на дисплея. Пробвах да замеря връзките към волана. Между пинове 1 и 4 на букса D195 дава верига само в едната посока, без значение дали е натиснат бутон или не. Предполагам, че това е за осветлението на бутоните. Между пинове 2 и 3 дава верига и в двете посоки, но само, когато се натисне някой бутон. Според теб възможно ли е волана да се свързва на други пинове освен тези на схемата? Иначе от пинове 2,16 и 18 излизат точно такива на цвят проводници, каквито ми каза на предходния пост. Имаш ли идея какво да направя за да тръгне управлението от волана? Ще съм ти много благодарен за всяка схема или идея, която би ми помогнала!
Comment